loading...

Update Terbaru KITA BANTAI.. Pada Article Hari Ini Penulis Akan Memberi Anda Cerita Yang Amat Menarik Hari Ini . Jadi Mari Kita Mula Membaca.
Jika dilihat dari namanya, anda pasti sudah boleh meneka isi didalam muzium ini. Muzium of Broken Relationships adalah sebuah muzium di Zagreb, Croatia, yang dikhaskan untuk hubungan cinta yang gagal.

Muzium ini mempamerkan barang-barang dari dari bekas kekasih, yang juga disertai dengan penjelasan singkat di bawahnya. Uniknya, Muzium of Broken Relationships bahkan pernah menerima Kenneth Hudson Award, yang diberikan oleh European Muzium Forum (EMF), sebagai muzium paling inovatif di Eropah pada tahun Mei 2011.

Muzium ini ditubuhkan oleh dua seniman dari Zagreb, Croatia, yakni Olinka Vistica yang profesion sebagai penerbit filem, dan Drazen Grubisic yang bekerja sebagai pengukir. Selepas hubungan cinta yang mereka jalani selama 4 tahun berakhir pada 2003, tercetus idea untuk membuat muzium yang mengandungi barang-barang peribadi mereka.

Tiga tahun kemudian, Drazen kembali menghubungi Olinka untuk mewujudkan idea mereka. Mereka kemudian meminta rakan-rakan mereka untuk menyumbangkan barang-barang yang tersimpan dari bekas kekasih. Untuk pertama kalinya pada tahun 2006, Muzium of Broken Relationships dibuka untuk orang ramai.

Kemunculan muzium ini tidak hanya mendorong adanya perbincangan dan refleksi tentang kelemahan hubungan manusia, tetapi juga tentang keadaan politik, sosial, dan budaya. Berminat untuk mengunjunginya?


Bagaimana Menarikkan Article Pada Hari Ini . KITA BANTAI.Jangan Lupa Datang Lagi Untuk Membaca Article Yang lebih Menarik Pada Masa Akan Datang/

Catat Ulasan

 
Top